سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/12/28
1:51 ع

مراسم ازدواج و عروسی یکی از خاطره انگیز ترین شب های زندگی هر فرد می باشد. اگر تشریفات عروسی به درستی انجام شود و طبق برنامه پیش برود می تواند برای عروس و داماد و همین طور خانواده ها بهترین شب زندگیشان رقم بخورد. تشریفات عروسی یکی از مهم ترین و سخت ترین کارها و انتخاب ها در روز های قبل از عروسی می باشد.تشریفات عروسی یکی سری قوانین خاص خود را دارد که باید به آن ها توجه نمود.در انتخاب چگونگی برگزار شدن تشریفات عروسی یکی از مهم ترین فاکتور ها بودجه و توان مالی برای پرداخت هزینه برگزاری تشریفات عروسی می باشد. برای آشنایی با تشریفات عروسی و چگونگی برگزاری آن ها لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

تشریفات مجالس عروسی چیست؟

 

هر عروسی به یک سری مقدمات و برنامه ریزی ها نیازمند است؛ مجموعه کارها از کوچک ترین و پیش پا افتاده ترین آنها تا انجام کارهای سخت را تشریفات عروسی می نامند. از گذشته تا به امروز برای برگزاری همه مجالس عروسی تشریفات خاصی برگزار شده است اما شکل برگزاری مراسمات از گذشته تا به حال تغییر نموده است. منظور از شکل برگزاری این است که به مرور زمان گسترده تر و مهم تر شدند و نیاز به یک سری برنامه ها در انجام امور حس می شود. امروزه بیشتر مجالس های عروسی مجلل شده و نسبت به قبل از تشریفات مدرن تری دارند.

 

چه کسانی مسئول برگزاری تشریفات عروسی هستند؟

 

همانطور که می دانید حتی بعضی از مراسم ها و مهمانی های کوچک نیاز به یک برنامه ریزی خاص داشته و باید عامل های و یا عاملینی پشت این کار باشند تا تشریفات عروسی به بهترین شکل صورت گیرد. بعضی از خانواده ها خودشان مسئول برگزاری مراسم می باشند اما به دلیل سنگینی کار تشریفات و همین طور وقت گیر بودن هماهنگ کردن برنامه ها امروزه بیشتر خانواده ها مسئولیت برگزاری تشریفات مجالس خود را به موسسات برگزار کننده تشریفات مجالس می سپارند زیرا این موسسات هم تجربه کافی در زمینه برگزاری مجالس دارند و برگزاری تشریفات به بهترین نحو انجام می شود و هم اینکه دروقت صرفه جویی شده و خانواده ها از بار سنگین مسئولیت این مجالس رها می شوند. البته این که هر خانواده ای کدام موسسه را برای برگزاری تشریفات مجالس خود انتخاب می نماید بستگی به بودجه و توان مالی آن خانواده دارد.

 

تشریفات مجالس عروسی شامل چه چیز های می شود؟

 

برگزاری مجالس عروسی شامل یک برنامه می باشد که در این برنامه مشخص کردن تاریخ عروسی، آتلیه، گروه موزیک عروسی، گل کاری ماشین عروس، انتخاب و رزرو وقت از آرایشگاه برای عروس و داماد، انتخاب لباس عروس و داماد، تعیین غذای روز عروسی و مراسم حنابندان انتخاب و سفارش کارت عروسی، باغ عروسی، تالار و... همگی از تشریفات عروسی می باشند. به طبع اگر افراد خودشان بخواهند این کارها را انجام دهند کمی به مشکل می افتند و اگر بودجه آن را داشته باشند که بتوانند این کار را به موسسات واگذار کنند بهتر است.

 

عوامل تاثیر گذار بر تشریفات عروسی

 

مهم ترین عوامل تعیین کننده تنوع تشریفات بستگی به سلیقه و علایق عروس و داماد و هم چنین بودجه آن ها دارد. پس از این موارد از عوامل تاثیر گزار دیگر برای برگزاری تشریفات، تاریخ عروسی و تعداد مهمان های دعوت شده می باشد زیرا این موارد بر مکان برگزاری عروسی و ظرفیت تالا انتخابی تاثیر گذار می باشند.

 

مشخص کردن تاریخ عروسی

 

تعیین تاریخ عروسی از جمله عواملی است که بر برگزاری تشریفات عروسی موثر می باشد. از آن جایی که از عوامل مهم در انتخاب تالار یا باغ عروسی آب و هوا می باشد پس در فصول گرم سال بهترین انتخاب برای برگزاری مراسم عروسی باغ و یا باغ تالار می باشد اما در فصول سرد سال بهترین کار انتخاب تالار می باشد. از طرفی با مشخص شدن تاریخ عروسی هم خانواده عروس از لحاظ وقت لازم برای خرید جهیزیه آسوده خاطر می شوند و هم داماد و یا موسسات تکلیف خود را در مورد زمان رزرو تالار می دانند.

 

نمونه هایی از تشریفات عروسی

 

تشریفات عروسی با توجه به بودجه مورد نظر میتوان وسیع تر و یا کمتر شود. به طور مثال برای عروس خانم ها مهم ترین قسمت تشریفات عروسی انتخاب سالن زیبایی و لباس عروس متناسب با سلیقه های عروس می باشد. بنابراین دقت در این انتخاب بسیار مهم است. برای این کار موسسات برگزاری مراسم باید بهترین سالن زیبایی و مزون لباس را متناسب با سلیقه عروس و داماد انتخاب نمایند.

یکی دیگر از این تشریفات انتخاب آتلیه و باغ برای عکس می باشد. این قسمت را میتوان از مهم ترین ها دانست زیرا آتلیه به ثبت همه لحظات خوب عروس و داماد می پردازد. شما بعد از شب عروسی تنها چیزی که از آن با خود به یادگار خواهید داشت همین عکس هایی است که در آلبوم برایتان می ماند.

 

 

انتخاب تم عروسی مناسب و تهیه وسایل تزیینی زیبا و شیک متناسب با تم عروسی از جمله کارهایی است که سبب با شکوه تر شدن و بهتر برگزار شدن مراسم می شود.

 

انتخاب گروه موزیک برای برگزاری تشریفات عروسی بستگی به سلیقه، عقاید و فرهنگ عروس، داماد وخانواده ها دارد. این قسمت نیز در عوض کردن فضا و گرما بخشی مجلس شما بسیار مهم است. یکی از خدمات مجالس که سبب زیباتر شدن و با شکوه شدن برگزاری مراسم عروسی می شود گل آرایی می باشد. که این گل آرایی شامل گل آرایی ماشین عروس، اتاق یا سالن عقد و هم چنین دسته گل و جایگاه عروس و داماد می باشد. اگر این گل آرایی متناسب با تم عروسی باشد سبب زیبا تر برگزار شدن تشریفات عروسی می شود.

مجالس عقد و حنابندان جز تشریفات عروسی می باشند.

برگزاری مراسم عقد و حنابندان بستگی به علاقه و فرهنگ عروس و داماد دارد مثلا در برخی خانواده ها قبل از عروسی مراسم حنابندان گرفته می شود که تشریفات مراسم حنابندان نیز چیزی کمتر از تشریفات عروسی نیست. در این مراسم نیز به تم حنابندان و گل آرایی جایگاه عروس و دسته گل عروس، آتلیه، سالن آرایشگاه، ماشین عروس و ... توجه زیادی می شود. برگزاری مراسم عقد نیز به فرهنگ و سلیقه بستگی دارد و برخی از خانواده ها چند وقت قبل از عروسی و بعضی دیگر روز عروسی اقدام به این کار می نمایند. البته باید توجه کرد که برگزاری مراسم عقد و حنابندان و همین طور مجلل برگزار شدن یا ساده برگزار شدن آن ها بستگی به سلیقه و بودجه خانواده ها و نظر عروس و داماد دارد.

 

 

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی مفیدی در مورد تشریفات عروسی و این مجالس به شما داده باشیم. از اینکه ما را همراهی نمودید متشکریم..


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
تشریفات مجالس
تشریفات عروسی
www.tashrifatsabour.com

دیوارپوش پی وی سی
دیوارپوش PVC
www.azaran.com

کاشت مو sut
هزینه کاشت مو sut
www.clinichairtransplantation.com

قیمت تور استانبول
تور لحظه آخری استانبول
www.alefbatour.com

تور لحظه آخری آنتالیا
آفر تور آنتالیا
www.mehrparvaz.com

دستگاه برش لیزری
قیمت دستگاه لیزر
http://www.personageco.com

طراحی سایت
طراحی سایت اختصاصی
www.papgroup.ir

<
رفع بوی بد فاضلاب
تخلیه چاه آریا
www.evacuation.ir

شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان
www.raykasazan.com

برگزاری تشریفات عروسی
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

عینک طبی
قیمت انواع فریم عینک طبی
www.maadrac.com

قطعات پله برقی
پله برقی فوجی
www.fuji-lift.com

قیمت مبلمان اداری
قیمت مبلمان اداری محیط آرا
www.mohitara.com

Iran Hotel
Best Hotels in iran
www.ferdowsihotel.com

تشریفات مجالس عروسی
تشریفات مجالس شمال تهران
www.maghsoudloocatering.com

جلوگیری از پیری پوست
راههای جلوگیری از چروک صورت
www.thalgoparis.com

مبلمان اداری
قیمت مبلمان اداری فضاگویا
www.fazagooya.com

جراحی بینی گوشتی
عمل جراحی بینی
www.iran-plasticsurgery.ir

تشریفات عروسی
تشریفات مجالس ملل
www.melalceremony.com/

قیمت آتلیه کودک
تعرفه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

قیمت مبلمان اداری
صندلی اداری ارزان
www.afn-furniture.com/

عطر مردانه
فروش بهترین خوشبوترین عطر و ادکلن های زنانه و مردانه
www.atrara.ir

کلاس کنکور
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

کاغذ دیواری خارجی
فروشگاه اینترنتی پارسیان آذین زند
www.azinzand.com

تور هند
تور لحظه آخری هند
www.asemanabi.net

قیمت گوسفند زنده
مراکز عرضه گوسفند زنده
www.alivesheep.com

تشریفات عروسی
خدمات مجالس الهه ناز
www.tashrifatelahenaz.com

غرفه سازی
شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
www.rayka.design

افزودنی های بتن
کلینیک بتن ایران
www.clinicbeton.ir

برگزاری تشریفات عروسی
بهترین برگزار کننده تشریفات عروسی
www.tashrifataroos.com/

طراحی سایت وبهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان
طراحی سایت وبهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
پارتیشن اداری ,پارتیشن شیشه ای ,پارتیشن دوجداره ,پارتیشن مدرن ، مبلمان اداری ,قیمت مبلمان اداری ,میز اداری ,میزمدیریت ، مبلمان اداری ,قیمت مبلمان اداری ,میز اداری,میرمدیریت ، مبلمان اداری ,قیمت مبلمان اداری ,میزاداری ، مبلمان اداری ,قیمت مبلمان اداری ,میزاداری ,میزمدیریت ، مبلمان اداری ,قیمت مبلمان اداری ,میزمدیریت,میزاداری ، مبلمان اداری ,قیمت میز اداری , ، مبلمان اداری ,مبلمان اداری ,مبلمان کلاسیک,مبلمان مدرن ، مبلمان اداری ,میزاداری ,میزمدیریت ,قیمت مبلمان اداری ، مبلمان اداری آفن ,میزاداری ,میزمدیریت ,پارتیشن اداری ، مبلمان اداری مدرن ,م بلمان کلاسیک ,مبلمان اداری ، مبلمان اداری,پارتیشن اداری ,قیمت پارتیشن اداری , ، مبلمان اداری,قیمت مبلمان اداری ,مبلمان اداری کلاسیک ، مبلمان اداری,قیمت مبلمان اداری ,میزاداری ,میزمدریت ، مبلمان کلاسیک ,مبلمان اداری ,مبلمان مدرن ، مزرعه فیل ها ,تورهند ,تورارزان هند ، میز اداری ,میز مدیریت ، میزاداری ,میزمدیریت ,مبلمان اداری ,پارتیشن اداری ، میزاداری,قیمت مبلمان ادری,مبلمان اداری ، میزاداری,مبلمان اداری ,میزمدیریت ,پارتیشن اداری ، میزاداری,میزمدیریت ,میزاداری,مبلمان اداری ,پارتیشن اداری ، میزمدیریت ,قیمت میزمدیریت ,مبلمان اداری ، میزمدیریت ,میزاداری ,مبلمان اداری ,پارتیشن اداری ، میزمدیریت,قیمت میز مدیریت,مبلمان اداری ، میزمدیریت,قیمت میزمدیریت ,مبلمان اداری ، میزمدیریت,میزاداری ,مبلمان اداری ,پارتیشن اداری ، هزینه غرفه سازی ,غرفه نمایشگاهی ,طراحی غرفه سازی ، آژانس آرزوی آسمان آبی,جاذبه های توریستی کوالالامپور,تورمالزی ، اجرای دکوراسیون ,غرفه سازی ,غرفه نمایشگاهی ، باغ عروسی ، پارتیشن اداری ,پارتیشن دوجداره ,پارتیشن تک جداره ,پارتیشن مدرن ، پارتیشن اداری ,پارتیشن شیشه ای ,پارتیشن تک جداره ,پارتیشن دوجدار ، پارتیشن اداری ,پارتیشن شیشه ای ,پارتیشن دوجداره ,پارتیشن تک جدار ، پارتیشن اداری ,قیمت پارتیشن اداری ,پارتیشن شیشه ای , پارتیشن دوج ، پارتیشن اداری ,قیمت پارتیشن اداری,پارتیشن شیشه ای , پارتیشن دوجد ، پارتیشن اداری,قیمت پارتیشن اداری ,پارتیشن شیشه ای ,پارتیشن تک جد ، پارتیشن اداری,قیمت پارتیشن اداری ,پارتیشن شیشه ای ,پارتیشن دوجدا ، پل پوتراجایا,کوالالا مپور,تورمالزی ، تشریفات عروسی,مراسم عروسی ,باغ عروسی ، تشریفات مجالس ، تور مالزی تابستان 97,تور ، تورمالزی ,جاذبه های مالزی ,آژانس مسافرتی آسمان آبی ، تورمسافرتی,تورهندتابستان 97 ، تورهند,جاذبه های گردشگری هند ,آژانس مسافرتی آبی ، جاذبه های توریستی هند ,تورهند ,آژانس مسافرتی آسمان آبی ، خدمات مجالس ، خرید تور مسافرتی,تورمالزی ,جاذبه های مالزی,آژانس مسافرتی آسمان آ ، خرید تور مسافرتی,تورمسافرتی ,تورهند ، دژ چاپورا,تورمسافرتی,آژانس مسافرتی آسمان آبی ، صندلی اداری ,میز اداری ، صندلی اداری،مبلمان اداری ,تشریفات عروسی , ، صندلی ادرای ,میز اداری ، طراحی غرفه نمایشگاهی ,غرفه سازی ,غرفه نمایشگاهی ، غرفه سازی ,غرفه نمایشگاهی ,طراحی غرفه نمایشگاهی ، غرفه سازی نمایشگاهی ,طراحی غرفه نمایشگاهی ,غرفه سازی ، غرفه سازی نمایشگاهی,تجهیزات نمایشگاهی ,غرفه سازی ، غرفه سازی نمایشگاهی,غرفه سازی ,طراحی غرفه نمایشگاهی ، غرفه سازی نمایشگاهی,غرفه سازی ,یراحی غرفه سازی ، غرفه های نمایشگاهی ,طراحی غرفه نمایشگاهی ,غرفه سازی ، فریم نمایشگاهی ,هزینه غرفه نمایشگاهی ,غرفه نمایشگاهی ، قیمت پارتیشن اداری,پارتیشن اداری ، قیمت مبلمان اداری ,میز اداری ,میزمدیریت ,مبلمان اداری , ، قیمت مبلمان اداری ,میزاداری ,میزمدیریت ، مبلمان اداری ,قیمت مبلمان اداری , میزاداری ، مبلمان اداری ,قیمت مبلمان اداری ,مبلمان کلاسیک ,مبلمان مدرن ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ